Monday, February 28, 2011

ビロクアに日本人?!Another Japanese in Viroqua?!

先日私宛に電話がかかってきた。ビロクアの町のアシスタントリビング(老人ホーム)からだった。私が日本人と言う事をこの町の人伝いに聞いたらしい。どうやら、そのアシスタントリビングに日本人の女性がいらっしゃって、日本を懐かしんでいるので会ってくれないかと言う事であった。うわ~この町に日本人が!これで私合わせて3人!I got a phone call from Maple wood (Assistant living). They asked me if I can visit a lady who was born in Japan and came to the U.S a long time ago. Wow another Japanese in Viroqua??!!
シーラさんはアメリカに来て約50年。なんだか初めて会ったという気はしなかったな~。この日はシーラさんの81歳のお誕生日。たくさんの人たちとシーラさんが大好きなレモンポピーシードケーキを頂きました!Shiela came to the U.S about 50 years ago. They invited us for her 81st Birthday party! It was the first time I got to meet her! We had yummy Lemon puppy seed cake with many people. she said that it's her favorite cake!!
フィンもすっかり仲良し!Finn enjoyed with her too! Someone asked me Finn's name and I said FINN, but someone said ' He can't be 'THIN' Look at him! He is a chubby guy! Well Yes that's right but my son is Finn,,,,,.

No comments: