Saturday, June 28, 2008

Spring Harvesting! 春の収穫!

お野菜のわんさかとれるシーズンになってきました!
Vegetable Season!!
お庭のガーデンの水菜、ミブナ、小松菜、クレソンは本当にすくすくと育ち、1か月ちょっと経った今、いよいよ私達の食卓に!!なににしよっかな~~~!!
Asian greens in my garden are ready to eat!!! It's only 1.5 months since I planted! I'm so excited for cooking!

お浸しも久しぶりだな~~西洋のホウレンソウは茎を食べないから、、、、。うひょ~~~おいし~~~!
そして、水菜はサラダに、ミブナと水菜をマロニー風の麺と、先日ミネアポリスでゲットした大根、そして人参とともにお鍋風に!!うひょ、、、、、、、祖国の味!
Of course I cooked Japanese dish with our vegetables! It makes me feel like I'm in Japan!
Noodle soup with lots of Asian vegetables, salad, Ohitashi which is just boiled Komatsuna with sesame or bonito flake! Japanese dishes are simple but yummy!!
クレソンはカシューナッツ、ガーリック、オリーブオイルと合わせてペストにしてみました!辛味がきいてこれまたいける~~!I also made Cress Pesto. Cress, Cashew nuts, Olive oil and garlic blend together. It was just nice and spicy!! It's really good with your wine!!
ザリトルカントリースクールのガーデンに雑草抜きに行きました。ともこさん、そこにはすくすく育ったお野菜達が!!!!!ご覧ください!
Also we went to the little country school garden for weeding. The vegetables have been GROWING LOTS!!
レタスもこんなに大きく!Huge lettuce,
Ground Cherryもこんなに可愛く出てきました!パイ作りもそう遠くはない?!かな!!
Oh I can't wait for the grand cherry pie!!
トマト達もこんなに膨らんできました!同じアメリカでもテキサス州では1か月ほど前からすでにトマトの収穫がという話をおじさんから聞きましたが、ウィスコンシンは後一歩!
Tomato!!!! Texas already had ripe tomato a month ago! Wisconsin is nearly there!!
沢山のラディッシュ達!新鮮なおいしいお野菜に囲まれて幸せ~~~~!Cute radishes. Oh such a wonderful life we have!!!

No comments: