Tuesday, June 17, 2008

Happy 60th Marriage Anniversary!結婚60周年記念!

先週末は、結婚なんと60周年記念を達成したおじいちゃんおばあちゃん達のお祝いをしました!
コロラドから約18時間のドライビングを2日間かけてはるばるウィスコンシンへ集合。アンクルマイクはテキサスより。60周年!私なんてまだその半分しか生きてないのに、、、、。す、す、す、すごい!!というわけで、まずは集合写真をパチリ!
It was Grandma and Grandpa's 60th wedding Anniversary! 60th!! Not so many people can have it! They came from Colorado by car. It takes about 18 hours!!!! Wow Americans drive a lot!! Uncle Mike flew from Texas. Hear is a group photo!
ジェーンはお祝いのディナーにローストビーフにドライトマトとカプリカのタルト、そして付け合わせにアスパラガスとマッシュポテト。う~~~~~ほんとにおいし~~~~~~!
Jane cooked wonderful dinner for the celebration! Roasted organic beef, Dry tomato and red pepper tart with asparagus and mush potatos!!Oh it was so delicious!!

そしてウェディング60周年を堂々と飾ったJaneの手作りケーキ!二人ともにっこり!結婚60年を迎える秘訣を語って頂きました!男性軍、皿洗いはキーだそうです!!
And 60th Wedding cake!! Congratulations! Grandpa told us that the key of a long lasting happy marriage is dish washing!!!! remember that boys!!!
次の日にはミシシッピ川のほとりにピクニックをし、その後はサンセットの中でのバードウォッチングを楽しみました!なんと、ペリカンが広い広い空を悠々と飛んでいる姿を見る事ができました!海辺に沢山集まっているペリカンはオーストラリアでも何回か見た事がありましたがあんなに堂々と大空を飛んでいるペリカン、、、。なんだかアニメの世界のようでしたが、本物でした!感動!
We went to Mississippi river for picnic and enjoyed bird watching! We saw a pelican flying in the sky!!!!!! I have seen them on the beach but not in the sky before!!!! It looks like in anime but it was real pelican!!!!!!

本当に素敵な時間でした!
It was such precious family time! Congratulations Bob and Lillian!!

No comments: