Monday, March 28, 2011

父の3回忌 My dad's memorial day

今日3月28日は亡き祖父の誕生日であり父の命日。本当は日本で皆と3回忌を予定していたけど、日本がこんな状況になってしまい、日本行きはキャンセル。私たちはウィスコンシンからお祈りすることに。ウィスコンシンのビールで父と乾杯。フィンはお水でね。ご飯も久し振りに焚いてお供え。お花はブルーの菖蒲とやっぱりピンクは欠かせないかな~。あの日、最後にもらった父からの結婚のお祝いの花束がピンクだったから。それに私の一番大好きな色。まる2年。本当に早かったな~。お父さん、私たちは幸せな人生をおかげさまで歩んでます。It has been 2 years since my dad passed away. Finn and I were going to Japan for his memorial day but we decided to cancel our trip because of the Earthquake. So we prayed from Wisconsin and I got Wisconsin beer for him for 'Canpai' water for Finn though. The flower bunch has iris and little bit of pink flower. The flower bunch I was given by my dad 2 years ago was full of Pink and that is my favorite color. Wow time flies,,,,.
Thanks Dad, now my life if full of happiness and love.

No comments: