Sunday, March 2, 2008

はとバスガイドさん Hato Bus Guide

いつの間にか、知美が~~~!!!
TBSがっちりマンデーという番組で私の姉同然、
横浜に住んでいたときはルームメイトでもあり、
母のように面倒見の良い知美が対にテレビ出演!!
http://www.tbs.co.jp/gacchiri/oa20071223-mo3.html
日本一のバスガイドさん。
そうです彼女は’はとバス’http://www.hatobus.co.jp/のガイドさん。
私が添乗員をやっていた時に出会ってからかれこれ、、、9年目か~~~!!
私生活でも本当に何でも気がついて、私の両親も大のファン!
A friend of mine ' Tomomi' is a bus guide in Japan.
She has been working for 16 years. A Japanese TV program Gacchiri Monday by TBS did a feature on her. She was chosen as No1 bus guide in Japan!!
Of course my parents are big fun of her!!
Her company is called 'HATO BUS' if you see big yellow bus in Tokyo, that is 'HATOBUS'! They have such neat buses. Some o the buses have massage machine on the seats or Espresso Machine on the bus!! It's like business class on the air plane!!
You should try them for sure!!!!

知美は北海道の旭川出身でご両親のひろしさんとすみちゃんもすっごく素敵な人。
3年前に遊びに行ったときには旭川にお邪魔した時にはあの旭川動物園でペンギンの行進を見せてもらいました!
She is from Asahikawa Hokkaido (North Island of Japan). Her parents are wonderful too! We visited them 3 years ago.
Asahikawa has a Zoo which is famous for Marching penguin!
They are just CUTE!!!!!!!!

温泉と、雪まつりに連れて行ってもらいました!
私はこの一家の大ファン。
They took us to the hot springs and snow fiestival!!

今回久しぶりの日本に戻り、早速会いにいったものの、
私は風邪でダウン、、、、。看病してもらったらすっかり元気になって。
今日はお手製のてんぷらとおうどんを作ってくれました!
もちろん黄色いはとバスエプロンをつけてね!
I visited her this time but I was sick,,,,,,she looked after me so well then I've got better now! She cooked UDON and TEMPRA for us!! Delicious!!

部屋もほとんど変わっていなくて、なんだか家に帰ってきたみたい!
The room hasn't been changed so much. It has only one room which we used to share. But I loved the life we had!! Whenever I visit her apartment, I still feel I'm at home!!
お仕事しているときも素敵だけど、私生活もさらに素敵なこんな自慢のお友達です!
いつも感謝しきれないので、この場をお借りして、
知美、本当にいつもありがとう!

にほんブログ村 旅行ブログへ

2 comments:

Anonymous said...

キャーっ☆泊まらせてもらった時に、お世話になった素敵なルームメイトさんだよね?!
マキトドのことを覚えてもらえてたら、嬉しいな♪あの時は大変お世話になり、感謝感激でした!
24時間いつでも入れる、お湯がたっぷ~りのとても気持ちよかったお風呂が印象に残っています(笑)

北海道の「ホテル大雪」私もさだっちと昨年、泊まったんだよ~~~!マキトドは三つあるお風呂を全て制覇し、さだっちに「どこ行ってたん・・・?」と心配?されたよ・・・
(^^;)

Keiko&Clovis said...

マキトドちゃーん!!そうだよあの時のガイドさんだよん!24時間お風呂もまた入ってきたよ!
ホテル大雪泊まったんだね~~~
あそこの前に氷の彫刻がライトアップされてて、夜みんなで見に行ったんだ!!
すっごくきれいだったよ。
さすがマキトドちゃん、全部お風呂制覇やね!もちろん私らもよ!