Thursday, October 2, 2008

The Autumn Camping 2! 秋のキャンピングその2

昨日に引き続き、ボートトリップがかなり気に入ってしまった私達は、朝食もボートの上で!という事で一致団結。朝はちょっと寒かったけど、昨日温かかったせいか、朝もやがかかってカラフルな色がとっても幻想的に見えました!
さてさて朝食はみんなコーヒーにはこだわりがあるので、地元から持ってきたキカプーコーヒーをボートの上で沸かしました!ここでお勧めグッツはこれ。といっても写真ではやかんで見えないけど、、、。
We loved the boat trip at Mirror Lake, so we decided to have breakfast on the boat too! It was a bit cold this morning. There was a nice mist and the colours where even better! We made coffee!
ミニガス缶の上に手のひらで握れるぐらいの小さなコンロの先をつけることができ、荷物を以下に少なく持っていくかがキーとなる旅にはもってこい!ちなみに私達はオーストラリアで数年前約A$70で購入以来ずっと愛用しています。
This is a great tool for backpacking. The top of the stove is smaller than your palm so it's easy to carry!
さてこのミラーレイクを後にし、今日もハイキング~~~
Good bye Mirror lake!! Let's go for hiking again!!
途中途中にはリス達の姿と動物のおうちもたくさん見られました。 There are a lot of squirrels and animal houses!!
何回か川もわたったね~~~
We crossed the Big Carp River several times.

じゃーーん!ようやくスペリオル湖までやってきました!海のようです!ちょうど西に面していたのでこれはサンセットは見逃せない!!
Finally we came to Lake Superior!!!! It looks like ocean! We saw a beautiful sunset again!!
とそんなとき、鳥たちがグループになって大きな鳥を描くように移動していました!
Look!! Birds were making a big V shape together and flying wildly!!

バックパックキャンピングの場合はお水の持ち運びは困難。なので、川の水をろ過して使います!何とも美味しいお水をともみは毎日作ってくれました!!こんなに自然のお水っておいしいの~~~!!!!!という感じです!
When we do backpacking, it is hard to bring water so we filter water from the lake! The water from lake is just delicious!!!!!
9月の下旬とは思えない暖かさの中でクロービスは思わずスペリオル湖で泳いでいました!!
It was after the middle of September but Clovis was swimming!!!

No comments: